سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالی و قالیچه

عوامل مهم در نگهداری قالی

فرش و قالی هم مانند هر کالای دیگر به مراقبت و نگداری نیز دارد  تا برای ماندگاری بیشتری داشته باشد و در طی زمان زیبایی خود را از دست ندهد. در ادامه نکته هایی را درباره نگهداری از قالی شرح داده می شود. اما برای اطلاعات بیشتر می توانید بر عبارت زیر کلیک کرده و اطلاعات بیشتری کسب نمائید.

نحوه نگهداری از فرش

 

نور خورشید

خانه های آفتابگیر مضراتی برای فرش ها و قالی های شما دارند. اگر به فرش  و قالی به طور مداوم نور افتاب بتابد رنگ آن شفافیت خود را از دست می دهد. حتما اگر قالی دستباف در معرض نور قرار دارد با استفاده از از پرده های مناسب از تابش نور به آن جلوگیری کنید. یا اگر می خواهید از نور روز بهره ببرید در زمان تابش نور بر روی قالی های دستباف روفرشی های ضخیم بگسترانید.

 

فرسودگی و سایش

گاه گداری فرش و یا قالی پهن شده را جابجا کنید تا به صورت متعادلی پا بخورد و سایش آن به صورت یکسان اتفاق بیفتد.

قالی را در زیر درب قرار ندهید. اگر فضای خانه شما کوچک است و قرار گرفتن قالی اجتناب ناپذیر است در و قالی را به شیوه ای تنظیم کنید که موقع استفاده از در، درب با فرش تماس نیابد.

 

تمیز کردن فرش

جاروبرقی با دور زیاد راهکار خوبی جهت گرفتن گرد و خاک و ذرات کوچک است. جاروی دستی توصیه نمی شود. نی های نوک تیز جاروی دستی طی زمان به فرش صدمه می زنند.

 

حرکت فرش

پیشتر ها، خانه ها را با موکت مفروش می کردند و سپس فرش ها را روی موکت ها قرار می دادند. بنابراین فرش از جایش تکان نمی خورد. ولی در سال های اخیر در بیشتر موارد خانه ها را با سرامیک و موزائیک مفروش می کنند سپس فرش ها روی آن پهن می کنند که این موضوع باعث می شود تا بر اثر پاخوردن جابجا شوند.

برای ممانعت از حرکت فرش ها از توری های پی وی سی و یا آسترهای اسفنج مانند بهره ببرید. سعی کنید سایز این آسترها را کوچکتر تهیه نمائید.

 

 

 

 


ارسال شده در توسط حسین پور